Hemmagjorda mjölkchokladpraliner med gojibär & krossad mandel

En spännande, underbar och lättlagad smakkreation som fullständigt smälter i munnen!

IMG_6024

Ingredienser (12 st):

  • 50 g kallpressad kokosolja (Jag använde Cocosa Extra Virgin)
  • 1 msk kakao
  • 2 msk sukrin melis
  • 1 msk kakao
  • 1 msk mjölkpulver (kan uteslutas för en mörkare variant)
  • ½-1 dl krossade mandlar
  • 1 näve gula russin
  • 1 näve torkade gojibär
  • Ca 12 st små muffinsformar

Utförande:

Blanda sukrin och mjölkpulver i ett glas med lite vätska och låt det stå en stund tills det löses upp.

Smält kokosoljan i ett vattenbad, tillsätt kakao och blanda noggrant. Häll därefter i mjölkblandningen i kokosoljan och vispa tills ingredienserna ”sammanfogats”.

Ta av chokladblandningen från värmen och tillsätt krossad mandel, gojibär och gula russin. Fördela chokladsmeten i muffinsformarna och garnera gärna med lite krossade nötter och några gojibär. Låt dem sedan stå kallt (helst i frysen) tills de stelnat.

Smaka av och njut!

4 thoughts on “Hemmagjorda mjölkchokladpraliner med gojibär & krossad mandel

    • Men hallå Simon:) Det är väldigt bra med mig, hur är det själv?:) Haha, ja händer det grejer;) Avslutade mitt samarbete med FG i förrgår så det var inte så länge sedan jag bytte, men jag kände att det var dags att skapa något eget där jag får lite mer fria tyglar och fler möjligheter:) Sedan var FB hysterin också en stor anledning till varför jag valde att byta. Hur går det med ditt bloggande? Du uppdaterar väldigt sällan nu för tiden, är du också på gång att byta?

Kommentera

