Gymkärlek & julinspirerad knäckemacka

Varje sekund, minut och timma på gymmet är fullständig njutning. Atmosfären, människorna och gemenskapen inspirerar. Det är inte bara träningen som skapar glädje utan det är helheten.

Under min semestertripp köpte jag ett gymkort på semesterortens lokala gym, men det går inte att jämföra med gymmet på hemmaplan. Talesättet borta bra men hemma bäst överensstämmer i alla avseenden.

Startade även denna morgon med en härlig löprunda och avslutade dagen med ett  styrkepass med fokus på axlar och bröst. Äntligen fick jag återigen förenas jag  med min underbara träningspartner. Trots att vi sällan tränar samma muskelgrupper samtidigt, så är vetskapen om hennes närvaro motiverande.  Gymbesöken, löprundorna och cykelturerna blir betydligt mer givande med en träningspartner vid sin sida. Det frambringar de där lilla extra som höjer träningstillfället ytterligare en nivå.

Bild

Från träning till hembakat knäckebröd. Recepten har massproducerats de senaste dagarna men jag hoppas ni har överseende med detta. Möjligheten att experimentera i köket har varit begränsad under min resa och därmed är det extra kul att sätta på sig förklädet nu.

Mitt kvällsmål bestod av hembakat knäckebröd, julskinka och en klick egentillverkad hovmästarsås. Receptet till knäckebrödet är dock ingen egen skapelse utan kommer från ett recepthäfte från cocosa som jag fick med vid mitt senaste besök i hälsokostbutiken.

Bild

Knäckebrödet var enkelt att tillaga och blev sådär alldeles perfekt krispigt. Detta i kombination med den ljuvliga smaken gör detta knäckebröd till en storfavorit som jag starkt kan rekommendera er att testa.

Bild

4 thoughts on “Gymkärlek & julinspirerad knäckemacka

  1. Haha, skulle precis mejla en vän och fråga efter recept på ett glutenfritt grovt knäckebröd med frön som hon bjudit på för ett tag sedan, men sen såg jag ditt inlägg och det ser precis ut som det hon hade, så detta ska jag testa snarast:-)! Toppen! Men en fråga; jag har ej Cocosa pure, kan man använda kokosfett istället, som man smälter först?

    Ha en fin kväll!

    • Haha men vilket sammanträffande;) Det funkar absolut med annat än cocosa. Jag använde själv kung markattas kokosolja eftersom jag inte hade cocosa pure hemma. Jag smälte först kokosoljan för att sedan röra samman den med äggen och det funkade utmärkt 😀

      Önskar dig detsamma:)

Kommentera

