Fredagsmys på mitt sätt

Fredagsmyset är fixat, brasan är tänd, gymmet är avklarat och nu sitter jag nerbäddad i soffan under en varm pläd och inväntar säsongspremiären av gladiatorerna.

Med några fåtal ingredienser som bas skapades tre olika godsaker att duka fram till fredagsmyset. Syftet var att göra en godsak men allt eftersom tiden gick formades nya idéer . Resultatet blev en pecanötkaka med krämig frosting, kokossmörshjärtan med krossad mandel och hallonglass gjord på avokado och kokosmjölk.

IMG_6703

Naturligt, gott, fräscht och givetvis utan tillsatt socker.

 IMG_6686

Nu ska jag återgå till tv tittandet och vill därmed önska er en fortsätt härlig fredagskväll!

9 thoughts on “Fredagsmys på mitt sätt

  1. Glassen är gjord på hårt vispade äggvitor med vaniljcasein simpelt värre! 🙂
    Ang toasten så är de lowcarb! 😀 Gjorde dom på 1ägg+3vitor, 3msk mandelmjöl, 2tsk fiberhusk, 1tsk bakpulver – vispa ihop, häll på bakplåtspapper och grädda. På med fyllning och vik ihop för en till snabbis i ugnen 🙂

    • Åh lax som är så gott:) Jag la ut ett recept på lax med fetaosttäcke och ugnsbakade rotfrukter för ett tag sedan, den kan jag rekommendera. Fräscht, gott och lättlagat:) ligger under kategorin lunch och middagsalternativ:)

  2. Tack massor – jag gjorde dock inte som du sa 🙂 utan blev istället sugen på asiatiskt – så det blev mkt lättstekta (såna som blir frasiga utanpå och mjuka inuti) laxkuber med grönsakswok. Tog faktiskt en påse djupfrysta Thaigrönsaker men fräste dem med färsk ingefära, vitlök och vårlök, kryddade med lite fish sauce och färsk koriander. Sås på turkisk yoghurt, massor av klippt koriander, en gnutta honung och en halv lime. Supergott, superenkelt.
    trevlig kväll!

    • Mums, det lät ju verkligen supergott, min mage börjar kurra rejält nu;) Jag älskar asiatiskt så denna middag kommer jag garanterat testa inom snar framtid 🙂 Tack för tipset:)

Kommentera

