Frukosttips

För mig är frukosten dagens viktigaste mål och nyckeln till en framgångsrik dag. Den ska avnjutas i lugn och ro, vara välsmakande och mättande.

Dagens frukost bestod av en skål med hemlagad granola, varma hallon och havregurt samt en äggviteomelett med avokadopesto, kalkon och ärtskott.

 SAM_0694 SAM_0686

Så fantastiskt gott, enkelt och snabblagat.

1. Äggviteomelette med avokadopesto, kalkon och ärtskott

Blanda samman 3-4 äggvitor och häll i stekpannan. Stek någon minut på varje sida tills omeletten är genomstekt.

Bred på avokadopesto och toppa med kalkonskivor, ärtskott och rulla samman.

Avokadopeston kan förberedas dagen innan så har du en perfekt kräm att använda dig av på mackan, som tillbehör till lunchsalladen eller som dipp på kvällen

SAM_0649

2. Avokadopetso

  • 2 st mogna avokado
  • 1 stor vitlöksklyfta
  • ½-1 kruka basilika
  • Flingsalt (gärna garlic)
  • Några droppar lime

Mixa samman ingredienserna med en matberedare eller stavmixer tills det blivit en slät och krämig massa. Smaka av med salt och mixa ytterligare en stund. Klart!

Nu ska jag avnjuta ytterligare en kopp kaffe innan det är dags att sätta på mig ansiktet.

6 thoughts on “Frukosttips

  1. Jag provade din granola i går. Mmmm, himelskt god! Frukost är verkligen mitt favvomål också. Alltid vrålhungrig på morgonen.
    I går blev det många poäng då jag undervisade dans nästan tre timmar 🙂 I dag styrka, magpass och en promenad för att hämta hem barn från skola och dagis. Jag är verkligen peppad att samla på mig måååånga poäng! Vill ju vinna ett pris 😉
    Ha en bra dag Linda!

  2. Låter ju otroligt gott 🙂
    Brukar alltid vara hungrig på morgonen men, inte idag 😦 blev en fjuttig torr macka med skinka på. Så, nu har jag slösat bort ett mattillfälle känns det som! haha… Annars är frukosten också mitt favoritmål på dagen…

Kommentera

