Dressingtips; krämigt och kalorifritt

SAM_0915

Dressingar kan höja din smakupplevelse av salladen markant. Dock är många av salladsdressingarna fullproppade med socker och fett. Walden farms har framställt ett flertal olika dressingar och såser som förutom sin goda smak är fria från kalorier, socker, fett och gluten.

SAM_0918

Mina senaste tillskott från Walden Farms är två krämiga dressingar med smakerna creamy bacon och creamy italian. Perfekta att ringla över salladen eller ha som smaksättare i dippsåser

Till mellanmål ringlade jag creamy bacon över tärnad avokado och ruccolasallad som serverades med kalkonskivor. Så enkelt, men så otroligt gott!

SAM_0905

11 thoughts on “Dressingtips; krämigt och kalorifritt

  1. Walden Farms har typ räddat mitt liv. Deras pancake syrup smakar precis som den riktiga sockerbomben och är to-die-for! Har även inhandlat deras majonäs, som jag dock inte använt ännu. Men helt klart ska jag köpa fler såser/dressingar. En aning dyrt, men ack värt varenda krona. Rekommenderas starkt!

    • Ja visst är de underbara och det bästa av allt är att de har så stort sortiment. Deras majonäs har dock gått mig förbi så den måste jag inhandla, tack för tipset 😀
      Ja, de är aningen dyra, men värt varenda krona precis som du skriver. Jag kan starkt rekommendera deras barbecuesåser, otroligt gott till kött, såser eller bara äta som tillbehör:)

    • Vad jag kan utläsa så är tillsatserna få, men de existerar:) Kopierar ingredienserna rakt av i rätt ordning så får du det svart på vitt 😉 Triple filtered purified water, white vinegar, vegetable fiber, salt, lemon juice, onion powder, garlic, natural spices, food color, xanthan gum, sucralose, sodium benzoate (to preserve freshness)

  2. Hej! Jag funderar verkligen på att lägga en beställning, tyvärr är en del av det slut nu. Jag tänkte dock höra med dig hur de är i smaken? smakar de kemiskt, alltså lite tillgjort? eller smaken är frisk och god? Hade tänkt beställa några stycken när man ändå beställde och tråkigt om de skulle smaka kemiskt..

    • De som jag smakat har inte haft någon kemisk smak. Vad jag kan se på de dressingar jag har så är det inte särskilt mycket tillsatser i om man jämför med andra produkter av samma karaktär. Dock vet jag inte hur det är med de andra. Jag har testat barbecue såserna och italiensk & bacondressing. Har lagt en större beställning nu på fler smaker så jag kan dela med mig av lite recensioner när jag testar fler:)

Kommentera

