Äntligen helg

Efter en fartfylld vecka med massor av tankar, aktiviteter och träning så är helgen varmt välkommen.

Nyligen hemkommen från dagens verksamhet har jag nu intagit min position i köket. På spisen ryker det från den upphettade stekpannan fylld med tacofärs, i ugnen rostas de örtsaltade mandlarna och i frysen väntar en ricotta & mandelsmörsglass med jordgubbssorbet.

Latmasken kom över mig i kväll och därmed inhandlade jag ekologiskt tacomix istället för att göra egen. Tillsammans med härlig salsa, krispiga grönsaker och hemlagade såser är tacos fantastiskt gott. Vanligtvis brukar jag göra egna lowcarb wraps, men i dag får enbart köttfärs grönsaker och hemlagade såser utgöra måltiden.

taco

Jag har även tillagat en variant av kreativa och inspirerande Annies Frozen sorbetmufin  som jag redan tidigt i veckan bestämde mig för att avsmaka på fredagsmyset.

Recept på ricotta & mandelsmörsglassen uppkommer under morgondagen samt eventuellt min variant av Annies fantastiska godbitar.

4 thoughts on “Äntligen helg

  1. Ska testa din paprikasås som dip till grönsaker nån dag, återstår att se om den blir för ”såsig” för det. Men smaksmässigt låter den som en höjdare!

    Tacokrydda: blanda ihop en stor laddning när du väl gör den, så finns det alltid hemma. Vi blandade tacokrydda (hemgjord) med kvarg och hade på hamburgare istället för hamburgerdressing – rekommenderas!

    Sen delar jag gärna med mig av en hemgjord och fantastiskt god tacosås när jag hittar receptet!

  2. Tror inte den blir för såsig om du använder dig av mer kvarg och mindre paprika röra:)

    Jag brukar göra stora satser av kryddblandningen när jag väl gör den, men nu var det slut så då orkade jag inte ställa mig och göra nytt så det fick bli en ekologisk variant istället:)

    Det receptet tar jag mer än gärna, hoppas du hittar det 🙂 Ser framemot det 🙂

Kommentera

