Nyttiga godsaker till påskhelgen; Mina favoritrecept

Nu närmar sig påskhelgen med stormsteg , frestelserna avlöser varandra och godisförsäljningen ökar markant. Frestelser behöver dock inte vara onyttigt för att smaka gott, tvärt om. Det finns ett flertal nyttiga alternativ på godsaker som smakar minst lika gott som originalen och som dessutom kan avnjutas med gott samvete.  Nedan listar jag mina absoluta favoritrecept på härliga, välsmakande och nyttiga godsaker som gör gott för både kropp och själ.

Klicka på önskad rubrik för att komma till receptet.

1. Hälsosam morotskaka

IMG_7996

2. Semlor (Low carb)

SAM_0715

3. Krämig blåbärspaj

SAM_0538

4. Hälsosam & ljuvlig kladdkaka (Raw food)

namnlc3b6s-12.jpg

5. Pistagebollar med smak av päron

pistagebollar

6. Ljuvliga jordnötssmör med rostade kokoschips

jordnötsrutor

7. Krämiga cashewbollar med gojibär

cashewbollar

8. Saffransdrömmar med krämig fyllning

saffransdrömmar

9. Mjölkchoklad med gojibär och krossad mandel

IMG_6018

10. Hälsosamma pepparkaksdegsbollar

pepparkaksbollar

11. Hälsobollar med smak av kanelbulle

kanelbollar

4 thoughts on “Nyttiga godsaker till påskhelgen; Mina favoritrecept

  1. Provade morotskakan här om dagen, tummen upp! Tog ut den liite för tidigt bara, jag brukar älska när morotskaka är lite kletig men eftersom den här inte är lika söt så blev det inte riktigt samma effekt, ska nog ha den i ugnen lite längre nästa gång! Tack för alla finfina recept! 🙂

    • Vad roligt att du testade den Emma och att du uppskattade smaken. Dock tror jag precis som du skriver att det inte blir så lyckat med en kletig variant av denna. Den blir väldigt saftig och god ändå när den får stå inne sin rätta tid, men kan tänka mig att konsistensen blir aningen bastant och kanske lite vätskig om den inte får stå inne sin rätta tid 🙂

Kommentera

