Proteinrik kvällsmacka & ljuvligt kesotillbehör

IMG_2986Vanligtvis brukar jag baka mitt eget proteinbröd men när tiden inte räcker till finns ett riktigt bra och smakrikt alternativ från va gott som innehåller hela 22 g protein per 100 g. Jag brukar rosta proteinbrödet för att sedan toppa brödet med en härlig kesoblandning, ärtskott, kalkon och grönsaker.

Kesoblandningen gör jag utav 1 liten burk keso och en påse fresh dip soltorkad tomat & vitlök. Denna blandning brukar jag ha stående i kylen för att även servera till en härlig sallad eller annan passande lunchrätt. Denna fungerar alltså oerhört bra som tillbehör till maten likväl som den passar som pålägg. Det är oerhört simpelt, men så fantastisk gott, vilket de flesta vittnar om som fått möjlighet att smaka på kombinationen.

 

2 thoughts on “Proteinrik kvällsmacka & ljuvligt kesotillbehör

  1. Åhh tack fina du:) Kesoröran är helt otrolig enligt min åsikt. När tiden är knapp funkar det ypperligt att blanda till den och servera med ex. grillad kyckling, avokado och en liten sallad. Förhöjer smakerna rejält:)

    Jag ska redogöra för min lilla resa jag gjort det senaste året, men det kommer bli under flera inlägg för det har varit rätt mycket som hänt, men jag vill gärna dela med mig av det som hänt nu när jag fått lite distans:)

    KRAM

Kommentera

