Rostade valnötsbollar (bara 4 ingredienser)

imageVarför krångla till det när det egentligen inte behövs så mycket för att det ska smaka gott? Enklast är oftast godast enligt mitt tycke och i denna härliga vårvärme passar det ypperligt med något enkelt, gott och nyttigt till kaffet.

Dagens fikasällskap blev dessa underbara valnötsbollar som gifte sig oerhört bra med mitt nybyggda kaffe 😉

Ingredienser:

2,5 dl valnötter
10 st färska urkärnade dadlar
1/2 tsk ekologiskt vaniljpulver
1 nypa salt

Gör så här:

Rosta valnötterna i en torr stekpanna tills de fått lite färg och låt svalna något. Mixa samman samtliga ingredienser till en slät deg, låt stå en stund i kylen och rulla sedan små bollar som garneras med rostade kokosflakes.

Eftersom jag älskar kombinationen av sött och salt blandade jag i lite flingor av havssalt i min deg när den var färdigmixad, men det är givetvis en smaksak:)

2 thoughts on “Rostade valnötsbollar (bara 4 ingredienser)

Kommentera

