Keep calm, it’s leg dag today!

Söndagar är dagen med stort D. Dagen för det mest brutala, älskade, hatade, fantastiska, vidriga och alldeles underbara träningspasset, nämligen benpasset. BlanKänslorna av eufori och ångest sprider sig i kroppen och trots att det i vissa fall tar emot så står jag ändå där varje söndagseftermiddag tillsammans med min ”partner in crime” och fullständigt krossar benmuskulaturen…Friends should never let friends skip leg day!

Ba_1pz4CAAAK0lE

I dag körde vi det allra sista benpasset i första episoden av GVT- German volume training. Samtidigt som jag är stormförtjust i upplägget så ska det bli skönt att återgå till det normala i några veckor. 100 reps av knäböj, lårcurl och benspark med ständigt ökade vikter  gör sig påmint efter ett antal veckor. Vi har gjort några avsteg från det reguljära upplägget och ökat betydligt mer i vikterna än rekommedreat, företrädesvis i de olika benövningarna. I lårcurlen har vi ökat hela 20 kilo sedan start och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när mina ben fick bearbeta befintlig vikt i 10 set x 10 reps. Men det är precis så det ska vara enligt min mening. Det kanske inte alltid är en dans på rosor, men det är helt klart värtvarenda sekund när utvecklingen går i rätt riktning.

leg day

Lämna en kommentar