Rekommenderade recept ur kategorin nyttiga godsaker

Under årens lopp har ett flertal recept skapats i mitt kök. Det som varit mest uppskattat är recepten under kategorin Nyttiga godsaker

och för er som inte orkar ögna igenom alla recept i kategorin kan jag starkt rekommendera 5 utav mina nya favoriter:

 image11

Nyttig & lättlagad blåbärscheesecake

 IMG_6536

Crunchy äpplepaj (express)

image4

Bountybollar med krämig chokladtopping

image

Den älskade morotskakan

Är du intresserad av fler rekommenderade recept kan du klicka Här!

 Dock funderar jag på att utöka receptbanken något och därmed undrar jag om det finns önskemål på några specifika recept, exempelvis fler nyttiga godsaker, middagstips, frukostalternativ etc. Kom gärna med önskemål och inspiration som jag kan ta med mig till ”experimenthyllan” 😉

 

5 tankar om “Rekommenderade recept ur kategorin nyttiga godsaker

  1. Har följt din blogg en lång tid och lagat mycket gott från din receptsamling. Jag har på senare tid upptäckt att jag mår väldigt bra av mjölkfritt. Ibland är det svårt med frukost men skulle även behöva inspiration med lunchmat mm. Jag är iallafall glad att du är ”tillbaka”.

    • Åhh vad glad jag blir av din fina kommentar, den värmer verkligen:) Tack för din input angående recepten där fler mjölkfria frukost och lunchalternativ önskas:) Detta kan säkerligen bli ett inlägg för sig, dvs, med tips på olika mjölkfria alternativ, skulle det vara av intresse? 🙂
      Stor kram

  2. Ja tack! Experimentera du i lugn o ro. Nu ska jag prova din chiapudding med jordnötssmör tills vidare. Det blir ett litet avbrott och enklare frukost än omelett o bananpannkaka. Kram tillbaks

  3. Allt det där verkar ju hur gott som helst! Vad härligt det är med en sådan receptbank!

  4. Ja, jag tokgillar din blogg och ditt sätt att skapa och göra om recept så de blir både goda och nyttiga!
    Jag skulle gärna vilja ha ett gammalt recept du experimenterade fram för länge sedan på en low carb taglitelle pasta. Jag tror det det var äggvita, philadelphia och fiberhusk. Säkert nått mer. Man gjorde dem på plåt och klippte dem sedan till långa tagliatelle.

    Tack igen för att du sprider dina recept och inspirerar mig/oss till ett hälsosammare liv 🙂

Lämna en kommentar