Two in one: Lovely pancakes <3

När jag äntligen anlände till hemmet efter en lång arbetsdag följt av gymbesök så skrek min kropp efter både sött och lyxigt samt salt och matigt. Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle göra en härlig skål med kvarg, hallon och andra lyxigheter eller om jag skulle göra middag. Efter en liten stund betänketid kom jag fram till att jag faktiskt kan göra både och i form av mina proteinpannkakor, där hälften av pannkakorna fylls med matig fyllning och resterande med söt &lyxig fyllning. Då tillfredsställer jag mina samtliga behov, det vill säga en matig måltid i kombination med lyxig efterrätt samtidigt som det inte blir allt för stort matintag på en och samma gång.

Grundreceptet på pannkakorna hittar ni här!

Den matiga varianten fyllde jag med kantareller som jag brynt med lök,  vitlök och örtsalt som jag sedan rört ned i lite kvarg.

Namnlös 6

Den sötare varianten serverade jag med kvarg som jag rört samman med hallon och stevia drops, rostade kokosflingor samt walden farms kolasås (den godaste jag smakat ur deras sortiment.

 

Snabblagat, lagom mättande och 100 % tillfredsställande.

Lämna en kommentar